چهارشنبه ۰۵ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 5:38

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی
شنبه ۳۱ اردیبهشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:
۱۵ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی برای پروژه‌های عشایری خراسان جنوبی خریداری می‌شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت‌های عمرانی مناطق عشایری استان شناسایی شده و برای رفع مشکلات این قشر ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی امسال خریداری می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی علیرضا عباس‌زاده در بازدید از مناطق عشایری شهرستان خوسف افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام شده تعداد ۱۲ تانکر آبرسانی سیار و سه گریدر برای مناطق عشایری استان خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به مناطق عشایری استان در حال حاضر ۱۸ تانکر وجود دارد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده چهار تانکر از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان و هشت تانکر نیز از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برای تسطیح، مرمت و تیغ‌زنی ایل راه ‌های عشایری در حال حاضر ۲ گریدر مشغول فعالیت است و در سال جاری نیز از محل اعتبارات مدیریت بحران، سه دستگاه گریدر دیگر خریداری خواهد شد.

وی از پیگیری به منظور رفع دغدغه عشایر استان برای تسیطح راه‌ها، تأمین آب شرب و توزیع پنل خورشیدی  خبر داد و افزود: برای رفع این مشکلات اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است.

عباس‌زاده از توزیع پنل خورشیدی برای تمامی مناطق عشایری استان خبر داد و اظهار داشت: پنل ‌های خورشیدی که سال گذشته توزیع نشده بود، به‌زودی واگذار می شود.

وی در پاسخ به درخواست عشایر برای اجرای پروژه های آبخیزداری گفت: در مناطق عشایری کارهای کارشناسی صورت می‌گیرد و در صورت امکان این اقدام نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جلسات با بزرگان عشایری شهرستان خوسف خبر داد و افزود: نظرات معتمدین محلی برای اجرای پروژه‌های متناسب با مناطق عشایری اجرایی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خوسف هم در این بازدید با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ درصد جمعیت این شهرستان در مناطق عشایری ساکن هستند و پیگیری مشکلات آنها یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۹ پنل خورشیدی در شهرستان توزیع شد و ۹۴ پنل نیز باقی‌مانده است که امیدواریم به زودی به این شهرستان تخصیص یابد.

محمدعلی ایمانی ادامه داد: با نصب توربین‌های بادی در مناطق عشایری می‌توانیم در راستای تأمین آب برای دام عشایر اقدام خوبی انجام دهیم لذا افزایش این توربین‌ها در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف با داشتن بیش از ۱۰ هزار نفر شتر یکی از قطب‌های پرورش شتر در استان است، اظهار داشت: در راستای فرآوری محصولات تولیدی این دامداران نیازمند ایجاد کارخانه‌های وابسته هستیم.

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: این شهرستان با داشتن بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه عشایری و ایجاد سازه‌های آبخیزداری در مناطق عشایری برای تامین آب برای دام عشایر نیازمند دستگاه‌های عمرانی همچون گریدر و لودر است.

وی اظهار داشت: توجه به پراکندگی و کویری بودن خوسف، عشایر نقش ویژه‌ای در تأمین امنیت شهرستان ایفا می‌کنند لذا تامین زیرساخت‌های برای این قشر توسط دستگاه‌های دولتی به صورت جدی باید پیگیری شود.

ایمانی افزود: زنان روستایی و عشایری در راستای توسعه کارهای اشتغالزایی نیازمند پرداخت تسهیلات هستند که امیدواریم با مساعدت معاون استاندار این موضوع نیز به نتیجه مطلوبی برسد.

شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی است و بیش از ۱۲۵ محله عشایری دارد.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»