جمعه ۱۴ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 10:21

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی:
نقش مهم اقتصاد مرز در ماندگاری جمعیت عشایر

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، محمد ابراهیم ابراهیمی مدیرکل امور عشایر استان در دیدار با فرماندار شهرستان نهبندان، گفت: موضوع تقویت اقتصاد مناطق مرزی در دولت سیزدهم بسیار جایگاه ویژه ای دارد زیرا موجب ماندگاری جمعیت و همچنین افزایش امنیت در این مناطق خواهد شد.

ابراهیمی افزود: موضوع تأمین آب عشایر علی الخصوص در مناطق مرزی نقش مهمی در افزایش تولیدات دامی و در نتیجه سطح درآمد آنان دارد لذا برای اداره کل امور عشایر تأمین منابع آب پایدار بسیار جدی است.

وی در این دیدار که در محل امور عشایر استان برگزار گردید ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت آب در بحث مطالعات حفر چاه، اظهار داشت: متأسفانه آبهای زیرزمینی و سطحی بدلیل شیب زمین، به سمت کشور افغانستان روان می باشند لذا باید فکری علمی و اصولی برای جلوگیری از خروج این سرمایه حیاتی از کشور نمود.

وی افزایش حجم اعتبارات حوزه عشایری را بسیار امیدوار کننده  و آن را در بالارفتن میزان خدمات رسانی به این جامعه بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: حمایت از عشایر در اجرای صحیح زنجیره تولید گوشت قرمز با برنامه ریزی زمانبندی شده و اصولی باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این دیدار ابوالفضل ایروانی فرماندار نهبندان با تاکید بر تعیین سند چشم‌انداز دوساله برای عشایر این شهرستان و برپایی نشست های تخصصی در این حوزه گفت: تقویت زیرساخت های حوزه عشایری در این برنامه مدت دار و مدون می‌تواند بسیاری از مشکلات این جامعه را ریشه ای و اصولی برطرف نماید.

ایروانی در این نشست بر توانمندسازی محله محور عشایر شهرستان نهبندان تاکید نمود.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»