یکشنبه ۰۹ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 15:31

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی:
امنیت مرزها بخاطر تعامل مرزنشین و مرزبان است

محمد ابراهیم ابراهیمی مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی در نشست هیئت اندیشه ورزی بسیج عشایری در محله عشایری کوه لوله نهبندان، گفت: تعامل مرزبان و مرزنشین امنیت مرزها را افزایش داده و موجب کاهش هزینه‌های حفظ امنیت در این مناطق و کشور می‌شود.

ابراهیمی عشایر را مرزدارانی کم توقع و باوفا نام نهاده و تلاش بر ماندگاری آنان در مرزها تأکید کرده و گفت: خشکسالی ها بر عشایر فشار زیادی را تحمیل نموده است لذا برای ماندگاري این قشر باید سعی شود تا اقتصاد آنها از حالت تک بعدی و اتکای صرف به دامداری خارج شود.

وی اقتصاد عشایر را در شرایط خشکسالی بسیار شکننده دانسته و گفت: در شرایط فقر مرتع و بالا بودن قیمت نهاده های دامی، دامداری به تنهایی نمی‌تواند راهی مطمئن برای کسب درآمد و تأمین معیشت پایدار عشایر باشد.

ابراهیمی بهینه سازی مشاغل موجود را مهم و بر احیای مشاغل سنتی از جمله صنایع‌دستی تاکید نمود.

وی همکاری دستگاههای اجرایی استان را با امور عشایر بسیار مناسب عنوان نموده و گفت: دستگاه های اجرایی موظفند در محلات عشایری که دارای کد می باشند همچون روستا، خدماتی از جمله احداث راه، انتقال برق، گاز، آب و مخابرات را انجام دهند.

مسئول بسیج عشایری نیز گفت: هیئت اندیشه ورزی بسیج عشایری با بررسی مشکلات این جامعه، مسائل را پیگیری و برای رفع آن راه حل پیدا می کند.

در این نشست موضوعاتی از جمله توجه به تحصیل فرزندان عشایر، تامین به موقع سوخت فسیلی، احداث بندهای خاکی جهت جلوگیری از خروج آب های سطحی به خارج مرزها و اشتغال پایدار عشایر مورد بررسی قرار گرفت.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»