جمعه ۲۸ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 8:16

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

معاون سازمان امور عشایر ایران خبر داد:
انتخاب خراسان جنوبی به عنوان پایلوت اجرای پروژه های مشترک سازمان امور عشایر و آبفا

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران از انتخاب خراسان جنوبی به عنوان استان پایلوت برای اجرای پروژه های مشترک با سازمان امور عشایر ایران و آبفا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی امور عشایر خراسان جنوبی، معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران و معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از پروژه های تامین آب پایدار در مناطق عشایری  شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در خراسان جنوبی بازدید کردند.

مهدی میزبان معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران در بازدید از پروژه تامین آب پایدار خواجه منجیکو در نهبندان، اظهار داشت: اجرای پروژه های تامین آب پایدار در مناطق عشایری، با بهره برداری و نگهداری پایدار کامل می شوند.

وی با تاکید بر بهره‌برداری و نگهداری مشارکتی این پروژه ها، گفت: بزرگترین پروژه های تامین آب پایدار عشایر را در خراسان‌جنوبی اجرا کرده ایم ولی اجرای فازهای بعدی این پروژه ها نیاز به همکاری و مشارکت دستگاه های ذیربط دارد.

میزبان با بیان اینکه درحال حاضر تعداد ۹پروژه تامین آب پایدار برای عشایر خراسان جنوبی مطالعه و طراحی شده و آماده تخصیص اعتبار و اجرا می باشند، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی به عنوان استان اول پایلوت برای اجرای پروژه‌های مشترک جهاد آبرسانی پایدار با مشارکت وزارت نیرو، امور عشایر و آبفا انتخاب شده است.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو نیز در این بازدید گفت: در برخی از مناطق عشایری پروژه های موازی با پروژه های روستایی اجرا شده که لازم است برای هدفمند کردن و افزایش اثربخشی خدمات رسانی به مردم، پروژه های مشترک در قالب پروتکلی با موضوع آبرسانی به عشایر بررسی و اجرا شود.

مهدی خان احمدی افزود: اگر خط انتقال آب از کنار محلات عشایری عبور می کند، در قالب این پروتکل می توانیم به لحاظ تخصیص اعتبار و رعایت پایداری آبرسانی در شهرها و یا روستاهای هدف، به مناطق عشایری نیز آبرسانی کنیم.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی وزارت نیرو برای آبرسانی به تمام مناطق کشور، اظهار داشت: اگر چارچوب های مقرراتی همچون واگذاری انشعاب و نصب کنتور و اخذ آب بها در حوزه آبرسانی عشایر رعایت شود، امکان تعریف پروژه های آبرسانی پایدار از فاز مطالعه و اجرا تا نگهداری و بهره برداری در قالب مدل فنی و اجرایی توسط وزارت نیرو وجود دارد.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو به برگزاری نشست هم اندیشی با سازمان امور عشایر ایران برای رسیدن به یک سرفصل مشترک با محوریت آبفا تاکید کرد و گفت: خراسان جنوبی به عنوان استان نخست پایلوت برای اجرای پروژه های مشترک با سازمان امور عشایر و آبفا تعیین شده است.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»