پنج شنبه ۱۳ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 11:42

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

سرپرست سازمان امور عشایر ایران:
۱۱ هزار رأس دام از پروژه آبرسانی چاه یوسف قائنات بهره مند می شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، سیاوش احمدی میرقائد سرپرست سازمان امور عشایر ایران در سفر به استان خراسان جنوبی در آیین کلنگ زنی فاز نخست و اصلی پروژه آبرسانی پایدار به محلات عشایری چاه یوسف شهرستان قاین، اظهار داشت: این پروژه دارای ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب می‌باشد و با اجرای هر دو فاز ۱۱ هزار رأس دام و ۱۳۰ خانوار عشایری از آن بهره مند می شوند.

میرقائد تاکید کرد: برای اجرای فاز نخست این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه، عملیات نزدیک رسانی آب به محلات عشایری انجام و در فاز دوم اجرای مرحله توزیع آب به محلات عشایری صورت می پذیرد، اظهار داشت: طول خط انتقال آب به محلات عشایری چاه یوسف و قیصار در مرحله توزیع و اجرای شاخه های فرعی به داخل محلات، ۱۵ کیلومتر می باشد.

میرقائد گفت: با انجام پروژه های آبرسانی پایدار سطح تولید گوشت قرمز در کشور افزایش یافته و نتیجه آن کاهش واردات، جلوگیری از خروج ارز و بالا رفتن کیفیت تولیدات برای مصرف‌کنندگان می باشد.

در ادامه سفر سرپرست سازمان امور عشایر ایران از مجتمع عشایری دامپروری پورانی با قابلیت پروار ۵۰۰ تا هزار رأس دام سبک و ۷۰ نفر شتر شیری و گوشتی بازدید نمود.

در این مراسم نماینده مردم قائن و زیرکوه ، فرماندار، امام جمعه سده، مدیر کل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر استان و مدیر کل دفتر عمران سازمان امور عشایر ایران وی را همراهی می کردند.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»