دوشنبه ۱۰ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 12:21

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
عشایر اولین جامعه ای است که از طبعات خشکسالی آسیب می بیند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، محمد ابراهیم ابراهیمی مدیرکل امور عشایر در دیدار با فرماندار خوسف ضمن تبریک ولادت حضرت امام هادی (ع) و دهه ولایت گفت: اولین جامعه ای که از خشکسالی و کم آبی تاثیر می‌بیند، عشایر می باشد.
وی افزود: عشایر با روحیه قناعت که دارند، در همه صحنه های انقلاب حاضر بوده و حامی و پشتیبان ولایت هستند لذا اگر امروز خشکسالی بر استان تاثیرات زیادی وارد آورده است، عشایر با منطبق کردن خویش با شرایط موجود و با بهره مندی از قابلیت های فرهنگی و جغرافیایی منطقه و با ایجاد مشاغلی چون گردشگری و صنایع دستی از جمله سنگ تراشی که در شهرستان خوسف قابلیت بسیار دارد، معیشت خود را تامین می کنند.
وی اظهار داشت: در حوزه تولیدات عشایری باید بر روی بازاریابی و برند سازی محصولات کار شود تا با کوتاه شدن دست واسطه گران، سود فروش آن عاید عشایر شود و از طرف دیگر مردم بدانند این محصولات حاصل دسترنج عشایر می باشد و ارگانیک و سالم می باشد.
وی گفت: در همین راستا ایجاد سکوی های عشایر با نصب سیاه چادر دائم و یا فروشگاه های ویژه عرضه محصولات عشایر در تمامی شهرستانها، می تواند بسیار مفید واقع گردد.
وی در ادامه بر بیمه دام و علی الخصوص بیمه اجتماعی عشایر تاکید کرد و گفت: باید برای بیمه اجتماعی عشایر فرهنگ سازی شود تا آنها نسبت به منافع این حرکت مهم آگاهی کامل را کسب نمایند و بدانند هرچند در ابتدا ممکن است پرداخت حق بیمه کمی مشکل بنظر برسد ولی در آینده خود و خانواده شان از مزایای بی شمار آن بهره مند خواهند شد.
در ادامه سید علی حسینی سرپرست فرمانداری خوسف گفت: عشایر ۱۳ درصد جمعیت خوسف را تشکیل می دهند و این درصد، نقش بسزایی را در تولیدات شهرستان ایفا می کنند.
حسینی افزود: خشکسالی فشار بسیاری را بر عشایر تحمیل نموده است که باید در این خصوص تمهیدات ویژه ای سنجیده شود زیرا عشایر به نظام و انقلاب بسیار زیاد خدمت کرده اند و باید پاسخ خدمات آنها به همان اندازه که لایق آنهاست داده شود.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»