جمعه ۲۸ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 16:49

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
سیاه چادرهای عشایری نوروزی فرصتی مناسب برای کسب درآمد عشایر استان

امسال اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی تعداد ۲۵ سیاه چادر عشایری در ورودی ۱۰ شهرستان برپا کرد تا فرصت مناسبی را برای درآمدزایی عشایر پدید آورد.
🔸 محمد ابراهیم ابراهیمی سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی ضمن بیان مطلب فوق گفت: خشکسالی های متوالی در استان، کسب درآمد از راه دامداری را بعلت نبود مرتع و افزایش قیمت نهاده های دامی، برای عشایر با مشکل مواجه کرده است لذا ایجاد موقعیت های شغلی مختلف از جمله گردشگری عشایری می‌تواند این امید را به عشایر بدهد که اگر در این حوزه فعالیت نمایند می‌توانند با حذف واسطه ها درآمدی مناسب داشته باشند.
🔸 ابراهیمی افزود: با بررسی و صحبتی که با عشایر مستقر در سیاه چادر های نوروزی انجام پذیرفت، مشخص گردید که عشایر می‌توانند با کمی خلاقیت، ابتکار و پشتکاری که در ذات و ریشه آنان وجود دارد با عرضه مستقیم تولیدات خود از قبیل صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و گیاهان دارویی، خشکبار و نان محلی به خوبی کسب درآمد نمایند.
🔸ابراهیمی اظهار داشت: طبق ارزیابی های اولیه، سیاه چادرهایی هستند که در طول ایام نوروزی موفق شده اند ۵۰ درصد فروش سالیانه خود را از عرضه فرآورده های دامی و صنایع دستی بدست آوردند که این جای توجه بسیار دارد.
🔸 وی نقش آموزش را جدی برشمرده و گفت: آموزش عشایر و آشنا نمودن آنها با اصول و مبانی فروش، بازاریابی و مشتری مداری بسیار حائز اهمیت بوده و برای پیشرفت در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: آموزش فنون گردشگری و فروش به عشایر یاد می دهد که مشتری چه می خواهد و چگونه باید برای کسب درآمد بیشتر با وی ارتباط برقرار کنند بطور مثال در برخی از سیاه چادرهای نوروزی، عشایر لباس محلی به تن نداشتند و این موضوع در میزان جذب مسافر آنان بسیار تاثیرگذار بوده است لذا عشایر باید آموزش ببینند تا بدانند که فرهنگ، آداب و رسوم و پوشش آنان است که برای مردم شهرنشین بسیار می‌تواند جالب و جذاب باشد.
🔸 ابراهیمی گفت: باید به سمتی رفت تا سیاه چادر عشایری در نقاط مشخص و بارز هر شهرستان بطور دائم برپا گردد تا مردم این ذهنیت را پیدا کنند که هر زمان که بخواهند می توانند از سیاه چادر دیدن و محصولات خود را مستقیم از دستان عشایر خریداری نمایند.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»