سه شنبه ۰۴ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 15:44

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

برای استقبال از مسافران نوروزی؛
برپایی ۲۴ سیاه چادر عشایری در ورودی شهرهای خراسان جنوبی

۲۴ سیاه چادر عشایری برای ورودی شهرهای خراسان جنوبی برپا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل امور عشایر استان گفت: در ورودی ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی ۲۴ سیاه چادر عشایری برای استقبال از مسافران نوروزی برپا شده است.

محمد ابراهیم ابراهیمی افزود: این سیاه چادر‌ها در داخل، ورودی، ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ۱۰ شهرستان و با توجه به موقعیت عبور، نحوه استقبال و اقامت مسافران از شهرستان‌ها برپا شده اند.

وی با تاکید براینکه برپایی سیاه چادر‌ها در حفظ اصالت فرهنگی عشایر و همچنین آشنا کردن مردم و جوانان با آداب و سنن عشایری از جمله نوع پوشش و سبک زندگی عشایر استان بسیار موثر است، افزود: در این سیاه چادرها، مسافران نوروزی ضمن استراحت موقت، می‌توانند از تولیدات عشایر استان که در کنار سیاه چادر‌ها عرضه می‌شود، دیدن و خریداری کنند.

به گفته ابراهیمی سیاه چادرهامی‌تواند محل درآمد مناسبی برای عشایر باشد و همچنین می‌تواند تولیدات عشایری را بدون واسطه به دست مردم رسانده و مردم را با کیفیت بالای فرآورده‌های دامی، گیاهان دارویی و صنایع دستی عشایری آشنا و بهره‌مند کند.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان گفت: در طول ایام نوروز ادارات امور عشایر در شهرستان‌ها آمادگی و تجهیز کامل در راستای هر نوع خدمات رسانی به مسافران و عشایر را دارند.
لیست و آدرس سیاه چادرها در سطح استان


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»