پنج شنبه ۰۶ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 16:35

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

24 اسفند ماه،
سالروز بزرگداشت شهدای والامقام حماسه عملیات والفجر ۱۰ گرامی باد

جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به بمباران و موشک‌باران مناطق مسکونی شهرها و احقاق حقوق خود در مجامع بین‌المللی، با تغییر منطقه عملیاتی از جنوب به غرب، درصدد برآمد تا قدرت رزمندگان اسلامی را بار دیگر به جهانیان نشان دهد.
بدین منظور عملیات گسترده‌ای در غرب کشور در دشت‌های سلیمانیه عراق همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) به نام والفجر ۱۰، آغاز شد. این عملیات در روز سه شنبه ۲۵/۱۲/۱۳۶۶، شروع و در ۵ مرحله به اجرا در آمد.

منطقه حلبچه و خرمال، اگرچه از گذشته مورد توجه طراحان نظامی سپاه پاسداران بود و هر از چند گاهی در مقاطع مختلف جنگ مورد بررسی آنان واقع می شد، لیکن با توجه به این که تلاش اصلی همواره در جبهه جنوب صورت می گرفت، انجام عملیات در منطقه مذکورهیچ گاه به طور جدی طرح نمی‌گردید.

به دنبال اصلی شدن جنگ در جبهه شمالی – که در پی پیدایش مشکلات و معضلات بسیار بر سر راه انجام عملیات در جبهه جنوبی ایجاد شد – و نیز توقف عملیات در منطقه بیت المقدس ۲، توجه بیشتری به منطقه حلبچه مبذول گردید.

طراحی عملیات والفجر ۱۰ در حالی انجام شد که دشمن اگر چه منطقه عملیاتی بیت المقدس ۲ را به دلیل احتمال هجوم قوای ایران – مسدود نموده بود، لیکن تهاجم اصلی را در جبهه جنوب محتمل می دانست. به این ترتیب عملیات بزرگ سال ۱۳۶۶ در منطقه عمومی حلبچه طراحی و اجرا شد.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»