شنبه ۰۸ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 7:36

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

جلسه تودیع و معارفه رئیس امور عشایر شهرستان درمیان برگزار شد
حسن ترابی سرپرست امور عشایر درمیان شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، امروز پنج شنبه در جلسه شورای عشایری درمیان، با حضور سرپرست اداره کل امور عشایر استان، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره امور عشایر شهرستان انجام گردید.
در این مراسم محمد ابراهیم ابراهیمی سرپرست امور عشایر استان، درخصوص موضوعات و مشکلات عشایر شهرستان درمیان به مواردی اشاره کرده و گفت: شهرستان درمیان یکی از مناطق بسیار مهم مرزی عشایری استان است و عشایری زحمتکش، با بصیرت و ولایت مدار دارد که علاوه بر نقش مهمی که در تولیدات دامی استان دارند، وظیفه مرزداری را نیز به نحو احسنت انجام می دهند.
ابراهیمی با تاکید بر اهمیت مرمت ایلراه های عشایری و تلاش اداره امور عشایر در انجام این کار گفت: مرمت ایلراه های عشایری شهرستان درمیان و همچنین مرمت و احیاء حوض انبارها، قنوات و آبشخورهای عشایری درمیان نیز بطور جدی از سوی واحد عمران اداره کل امور عشایر استان همیشه درحال پیگیری، مطالعه و اجرا می باشد.
وی افزود: عشایر در رعایت اصول بهداشتی در فرآوری محصولات خود همیشه زبان زد عام و خاص بوده و هستند و گواه این مطلب اشتیاق عموم برای خریداری و تهیه این تولیدات می باشد ولی با توجه به اینکه محصولات دامی حوزه عشایری عمدتا بطوز سنتی فرآوری می شود و از طرفی فسادپذیری بالای این محصولات نیاز به ایجاد فضا و امکانانت مناسب و ترجیحا سیار در محل اتراقگاهها دارد لذا رعایت بیشتر اصول بهداشتی اجتناب ناپذیر است.
ابراهیمی گفت: از آنجا که برخی محصولات بصورت هوا خشک و در فضای با جریان هوای آزاد تولید می گردد، می طلبد که به جهت پیشگیری از آلودگی های ثانویه، نسبت به تعبیه جایگاه مخصوص اقدام، آموزش و ترویج بیشتری گردد.
وی تصریح کرد: عشایر در طول زمان و با استفاده از امکانات ابتدایی و اولیه موجود، و با خلاقیت و  بکارگیری شیوه های مختلف از جمله تف دادن، نمک سوز کردن، ایجاد فضاهای سرد و خشک کردن، نسبت به افزایش ماندگاری محصولات دامی تولیدی در محل اتراقگاه اقدام می نموده اند.
ابراهیمی در این مراسم از تلاش های محمدرضا حقیقی راد تشکر و برای حسن ترابی سرپرست جدید امور عشایر شهرستان درمیان آرزوی موفقیت کرد.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»