جمعه ۰۷ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 16:59

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

با محوریت اعیاد شعبانیه؛
جلسه تفسیر قرآن برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛ حجت الااسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل امور عشایر استان در جلسه تفسیر قرآن که با محوریت اعیاد شعبانیه برگزار گردید، ضمن تبریک ایام گفت: در مورد فضایل ماه شعبان میتوان گفت که این ماه به قدری پر اهمیت و بزرگ است که انواع خیرات و نیکی ها  برای مردم فرو می ریزد.
وی افزود: در این ماه زمینه نیکی و نیکی کردن فراهم است و استغفار در این ماه بسیار سفارش شده است.
حجت السلام فاطمی گفت: این ماه به «شعبان المطهر» مشهور است که موجب پاکیزه شدن انسان ها می گردد، ماه شعبان ماه شفاعت و ماه رسول خدا (ص) است، خیرات رمضان از این ماه تأمین می شود و اعمال ما در روز نیمه ی شعبان به خدمت امام زمان (عج) عرضه می گردد و همه ی ائمه (ع) ما را به بزرگداشت این ماه سفارش کرده اند.
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل امور عشایر استاند اظهار داشت: از دیگر فضایل این ماه می توان به ولادت های ائمه (ع) اشاره کرد، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علی اکبر(ع) و امام زمان (عج) همگی در این ماه به دنیا آمدند.
وی درخصوص فضائل امام حسین علیه السلام بیان داشت: ایثار اولین ویژگی ارزشمند امام حسین (ع) بود که مصداق روشن آن شهادت خود و خانواده اش در اتفاق عاشورا است. شجاعت و عزت و همین طور عبودت از دیگر ویژگی های شخصیت ایشان است. ملاک همه ی امور و رفتارهای ایشان قرآن بود و عدالت، محور همه ی امور در زندگی امام حسین (ع) بود. ایشان همواره به دنبال حق بود و تمام وجودش برای خداوند بود.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»