جمعه ۱۰ / ۰۱ / ۱۴۰۳ ساعت 9:42

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

با هدف توسعه خدمات به جامعه عشایری؛
تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان امور عشایر ایران و کمیتۀ امداد منعقد شد

سازمان امور عشایر ایران و کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) به منظور توسعه خدمات رسانی و رفع نیازها و مشکلات جامعه عشایری تفاهمنامه همکاری مشترک منعقد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران و مرتضی بختیاری رئیس کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) تفاهمنامه همکاری مشترک به منظور استفاده و بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت دو نهاد و هم افزایی و تعامل سازنده برای رفع نیازها و کاهش مشکلات جامعۀ عشایری امضا کردند.

هدف از انعقاد این تفاهمنامه که در محل کمیتۀ امداد منعقد شد، برقراری عدالت اجتماعی، بهبود و ارتقای شاخص توسعۀ انسانی و افزایش میزان برخورداری عشایر نیازمند از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان شده است.

کمیتۀ امداد متعهد شده است برنامه عملیاتی «طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری» را تهیه و خانوارهای عشایری نیازمند را تحت پوشش قرار دهد. همچنین این کمیته بستۀ ویژه اشتغالزایی برای عشایر نیازمند را با همکاری سازمان امور عشایر تدوین و حضور عشایر نیازمند در نمایشگاه های فصلی فروش محصولات و تولیدات مددجویی را فراهم کند.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند عشایری، پرداخت کمک هزینه‌ درمان و خرید جهیزیه و مسکن به عشایر نیازمند و حمایت ویژه از استعدادهای برتر و نخبگان نیازمند عشایری از دیگر تعهدات کمیته امداد در این تفاهمنامه است.

سازمان امور عشایر ایران نیز متعهد شده است آمار و اطلاعات جامعه عشایری کشور را با تعیین نقاط پراکنش جغرافیایی عشایری و افراد واجد شرایط بومی در مناطق عشایری (مددجو) را شناسایی و به کمیتۀ امداد معرفی نماید و در اجرای طرح ها و برنامه های تدوینی و ابلاغی از سوی کمیتۀ امداد با همکاری واحدهای استانی در شناسایی، استعدادیابی و معرفی افراد و دانش آموزان مستعد و نخبه عشایری با کمیته همکاری لازم را انجام دهد.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»