چهارشنبه ۰۵ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 5:11

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

20 بهمن برگزار می شود؛
جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: ۲۰ بهمن جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود که در آن محصولات تولیدی و توانمندی های عشایری به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، محمد ابراهیم ابراهیمی افزود: این جشنواره ۲۰ بهمن در محله عشایری زرین چاه، بخش سه قلعه شهرستان سرایان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: جشنواره بزرگِ عشایر و انقلاب اسلامی در دهه فجر در ۱۲ استان دیگر از جمله استان خراسان جنوبی برگزار می شود و نمایش توانمندی ها، آداب و سنن عشایر در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از اهداف این جشنواره می باشد.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: از اهداف اصلی “جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی” و پویش ملی “هر سیاه چادر یک پرچم”  این است تا وحدت و همدلی در بین اقوام ایرانی مستحکمتر شود.
وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی برای این جشنواره تعداد ۱۰ سیاه چادر برپا و در کنار آن بازی‌های بومی محلی، گروه سرود دانش آموزان عشایر، موسیقی و نوا‌های محلی، برنام های فرهنگی در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارائه توانمندی‌های عشایر در تولید صنایع دستی و فرآورده‌های دامی و لبنی برگزار، اجرا و در معرض نمایش گذاشته می‌شود


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»