جمعه ۰۷ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 3:56

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی تاکید کرد:
باید تلاش شود تا عشایر استان از تک محصولی خارج شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛ در جلسه بررسی روند تشکیل خوشه های مرتبط با میزهای چهارگانه در حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و مدیران اتحادیه و تعاونی های عشایری استان ضمن تبریک ایام اظهار داشت: در راستای تنوع بخشی به منابع کسب در آمد و ارتقاء آن، چهار برنامه تحول سازمان امور عشایر در قالب میزهای گیاهان دارویی، زنجیره گوشت قرمز، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ گردیده است و همه این تلاش ها برای این می باشد تا عشایر از تک محصولی خارج شوند.
ابراهیمی ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه استانی با حضور دستگاه های مرتبط با میز های چهارگانه اظهار داشت: اطلاع رسانی فراگیری به عشایر استان برای ارائه طرح های اشتغال زا و یا تثبیت شغل در راستای چهار طرح تحولی سازمان عشایر باید در دستور کار قرار گیرد.
وی بر انتقال دستگاه بسته بندی گیاهان دارویی شرکت تعاونی شهرستان طبس به اتحادیه استان تاکید نموده و اظهار داشت: این اقدام برای بسته بندی گیاهان دارویی می باشد.
ابراهیمی افزود: برای حمایت از عشایر در راستای اجرای این طرح ها، پیگیر تسهیلات قرض الحسنه بند ب تبصره ۱۶ از طریق استانداری هستیم.
سرپرست امور عشایر استان بر برآورد دقیق میزان تولیدات عشایر و ارسال نمونه به اتحادیه عشایری استان تاکید کرد و گفت: تعاونی ها باید لیست خوشه ها و سرخوشه ها در شهرستانها را به اتحادیه استان در اسرع وقت ارسال نمایند.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»