جمعه ۰۷ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 19:15

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
تنوع فرصت‌های شغلی در افزایش درآمد عشایر موثر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، محمد ابراهیم ابراهیمی سرپرست بهمراه حجت السلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل امور عشایر استان با شرکت در نمایشگاه دائمی قاین از غرفه های و سیاه چادر عشایری برپاشده در این نمایشگاه بازدید بعمل آوردند.
ابراهیمی ضمن گفتگو با عشایر و برسی و تحلیل مشکلات آنان، موضوع اشتغال و تنوع فرصت‌های شغلی عشایر را از مقوله‌های مهم دانست که می‌تواند ضمن ترغیب عشایر به انجام کارهای دیگر غیر از دامداری، در افزایش سطح درآمد اقتصادی خانوارهای عشایری نیز موثر باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان قاین در حوزه کارآفرینی و اشتغال وجود دارد بر بهره‌وری منابع آبی ، ترویج و توسعه طرح‌های اقتصادی که مصرف آب کمی دارند تاکید کرد.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان بهره‌گیری از ظرفیت‌های صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری را در اشتغال پایدار بانوان عشایری مهم ارزیابی کرد و گفت: با فرهنگ‌سازی، آموزش و نیازسنجی بازار و همچنین ذوق، سلیقه و توانمندی بانوان عشایری می‌توان در بخش‌های درآمدزا از جمله صنایع دستی، کشت و فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، بوم‌گردی و گردشگری عشایری از ظرفیت بانوان که نیمی از جامعه فعال عشایری را شامل می شوند بهره برد.
لازم بذکر است در این بازدید فرشته اسدزاده مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، محمد محمدی فرماندار قاین و محمدرضا حیدری رئیس امور عشایر شهرستان نیز حضور داشتند.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»