جمعه ۲۸ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 7:10

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
دیدار سرپرست اداره کل امور عشایر استان با امام جمعه سه قلعه

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، محمد ابراهیم ابراهیمی سرپرست اداره کل امور عشایر استان بهمراه حجت السلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه با حجت السلام کفشی امام جمعه سه قلعه دیدار و درخصوص موضوعات مرتبط با عشایر منطقه به گفتگو پرداختند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل امور عشایر استان در این دیدار گفت: عشایر مردمانی بی توقع، با فرهنگ، با ایمان، متدین و مهمان دوست هستند و خدمت برای آنها برکات الهی زیادی بهمراه دارد.
حجت السلام فاطمی عشایر را مردمانی ولایت مدار برشمرد و اظهار داشت: عشایر ثابت کرده اند که همیشه تابع ولایت هستند و در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی تلاش خود را انجام می دهند.
سرپرست اداره کل امور عشایر نیز ضمن قدردانی از همراهی امام جمعه سه قلعه در همراهی با عشایر و پیگیری مشکلات آنها گفت: بخش سه قلعه دارای عشایر  بسیار زیادی می باشد و این موضوع کار کردن را بسیار بهتر می کند.
ابراهیمی گفت: با توجه به وجود اعتبارات ارزش افزوده می توان اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی انجام داد ولی همه در کنار یکدیگر و با یک خرد جمعی باید کار کرد و نباید از رئیس امور عشایر شهرستان توقع داشت تا به تنهایی مشکلات را رصد و پیگیری و مرتفع نماید بلکه شرکت تعاونی، مدیر عامل و اعضای هیئت رئیسه نیز باید وی را یاری نمایند تا با همفکری توازن در خدمات دهی به تمامی مناطق عشایری بخش سه قلعه بدرستی انجام شود.
وی ضمن قدردانی از تمامی دستگاه هایی که به عشایر خدمت رسانی می کنند، افزود: اداره کل امورعشایر، دولت عشایر نیست که صرفا تمام خدمات به عشایر را از صفر تا صد  انجام و پوشش دهد زیرا بر اساس آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیئت وزیران، تمامی دستگاه های اجرایی تکلیف دارند تا به عشایر کمک کرده و نیازهای آنها را برطرف نمایند که خوشبختانه تاکنون شاهد اقدامات خوبی در حوزه عشایری بوده ایم ولی باید با همدلی و بررسی بیشتر و اصولی تر این همکاری ها و کمک ها افزایش یابند.
ابراهیمی برگزاری شورای عشایری را به ریاست فرماندار و دبیری امورعشایرشهرستان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری شورای عشایری در مناطق و در بین عشایری می تواند بهتر و صریح تر مطالبات این قشر کم توقع و زحمتکش را بگوش مسئولان برساند.
وی گفت: اداره کل امور عشایر با توجه به اعتباراتی که دارد نیز مطالبات را جمع آوری ، طبقه بندی و اجرایی می کند تا روز بروز شاهد جهش بزرگی در کاهش مشکلات عشایر باشیم و این اقدام با مشارکت خود بخش ها و عشایر سریع تر و بهتر نیز انجام می شود.
وی اظهار داشت: در برخی از مناطق عشایری بخش سه قلعه،  قرار است ریز پروژه هایی به صورت پایلوت انجام شود و اگر موفقیت آمیز بود در مناطق دیگر نیز اجرایی شود که البته لازمه آن اجرای مطلوب، بی نقص و عالی می باشد.
در ادامه حجت السلام کفشی با اشاره به اینکه بخش وسیع سه قلعه یک دویستم کل کشور می باشد که عشایر در راس آن بحث عشایر، دامداران و کشاورزان می باشند و یک زمانی قطب دامداری منطقه بوده است ولی با توجه به مشکلات بسیاری که بوجود آمد این موضوع کاهش یافته است لذا باید با تلاش و پیگیری مسئولان، جهادی و انقلابی واسطه هایی که بفکر عشایر نیستند را دستشان را کوتاه نمود و دوباره دامداری را در سه قلعه رونق بخشید.
وی افزود: چند سالی است که موضوع تولید از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد و همانطور که مشخص است عشایر نیز مستقیما با تولید در ارتباط می باشند لذا باید کارهای خوبی برای عشایر و دامدارن انجام داد و برای آنها خالصانه تلاش نمود.
لازم بذکر است در این نشست رئیس امور عشایر سرایان، مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره شهید وطن خواه سرایان نیز حضور داشتند.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»