چهارشنبه ۰۵ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 5:01

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
دیدار سران و بزرگان عشایر شهرستان درمیان با فرماندار به مناسبت هفته بسیج عشایری

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، محمدرضا حقیقی راد رئیس امور عشایر شهرستان درمیان گفت: سران، بزرگان و افراد ذی نفوذ عشایر درمیان با فرماندار شهرستان به مناسبت هفته بسیج عشایری دیدار کرده و درخصوص مسائل و مشکلات عشایر منطقه خود به گفتگو پرداختند.
حقیقی راد افزود: در این دیدار  علاوه بر فرماندار، معاونت سیاسی فرمانداری، فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از عشایر منطقه در محل سالن جلسات فرمانداری حضور داشتند.

وی گفت: در این جلسه چند تن از نمایندگان جامعه عشایری شهرستان ضمن قدردانی از خدمات مستمر نظام به جامعه عشایری به بیان دغدغه ها و مشکلات جامعه عشایری شهرستان از جمله؛ افزایش سهمیه آرد عشایر، تیغ زنی ایلراه های عشایری، ایجاد بند خاکی در محل های مستعد، افزایش آبرسانی سیار برای دام عشایر، تخصیص سهمیه سوخت عشایر به صورت کامل، تقاضای پیگیری برای رعایت حریم مراتع شهرستان از سوی دامداران شهرستانهای اطراف و اجرای طرح خرید تضمینی دام بطور صحیح و درست، پرداختند.

در این نشست فرماندار شهرستان پس از شنیدن درخواستها و مشکلات عشایر، در ابتدای سخنان خود هفته بسیج عشایری و سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را تبریک گفت.
فرجامی فرد در ادامه افزود: به فرموده امام خمینی(ره) “عشایر ذخایر انقلاب اند” بنابراین نظام اسلامی عشایر را از اقشار موثر جامعه و حافظ امنیت می داند و قدردان زحمات آنهاست.
فرماندار شهرستان درمیان اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی خدمات شایانی به جامعه عشایری صورت گرفته است از جمله؛ ۸۵ درصد عشایر شهرستان از نعمت آب برخوردارند، ۹۱ درصد دارای راه های دسترسی مناسب می باشند، ۹۰ درصد از نعمت برق برخوردار و ۹۶ درصد به شبکه مخابرات متصل هستند.

وی گفت: با وجود این خدمات شایان نظام به عشایر، همچنان با جدیت، موضوعات بیان شده توسط عشایر در این جلسه را پیگیری می کنیم تا اینکه این مشکلات به ترتیب اولویت حل شوند.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»