دوشنبه ۳۱ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 0:36

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

بمناسبت روز ملی روستا و عشایر؛
حضور مدیرکل امور عشایر استان در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛ محمد ابراهیم ابراهیمی سرپرست اداره کل امور عشایر استان بمناسبت روز ملی روستا و عشایر در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان حاضر و بمعرفی جامع عشایر استان پرداخت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جمعیت عشایری استان ۱۷ هزار خانوار معادل ۱۰ درصد جمعیت کل استان هستند، گفت: ۸۰ درصد عشایر در مناطق مرزی استان زندگی می کنند که یکی از عوامل مهم ایجاد و حفظ امنیت در منطقه هستند نقش بسیار موثری در امنیت مرزها در کنار نیروهای نظامی و امنیتی استان دارند.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد دام خراسان جنوبی در اختیار عشایر استان است، گفت: در حال حاضر ۵۸ طایفه عشایری در استان زندگی می کنند که در تولید نزدیک به ۳۰ درصد از فرآورده‌های لبنی و گوشتی و ۲۵ درصد صنایع دستی استان فعال هستند.

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت ماندگاری جمعیت و درآمد پایدار عشایر، گفت: برای این منظور سه نوع خدمات شامل خدمات مستمر (مرمت ایلراه ها و آبرسانی سیار)، خدمات پایدار و زیرساختی و خدمات سایر دستگاه ها به این جامعه ارائه می شود.
ابراهیمی گفت: انشالله با همدلی و تلاش فراوان مشکلات عشایر را تاجایی که در توان داریم شناسایی و برای کاهش آن تلاش می نماییم.

 


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»