یکشنبه ۳۰ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 8:18

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
۱۵ مهارت فنی در حال آموزش به عشایراستان با هدف اشتغال زایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛ مهدی عصمتی پور مدیرکل امور عشایر استان گفت: درخصوص توسعه آموزش کسب و کار در مناطق عشایری محروم مرزی و با هدف اشتغال زایی و ایجاد تنوع شغلی در جامعه عشایری، در سال ۱۴۰۱، با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، سند نیازسنجی آموزشی تهیه و تنظیم شده است.
وی افزود: با تنظیم این سند و با افزایش ۵۰ درصدی برنامه های آموزشی، توانمندسازی عشایر برای ایجاد تنوع شغلی و کسب درآمد از روش هایی بجز دامداری محقق می شود.
عصمتی پور با اشاره به اینکه خشکسالی های متوالی در استان، امرار معاش را برای عشایری که فقط از طریق دامداری مخارج خود را تامین می کنند، سخت کرده است، افزود: درهمین راستا از آغاز سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، ۲۲ دوره آموزشی در ۱۵حرفه شروع شده است که تعداد زیادی ازعشایر و روستائیان استان را صاحب یک مهارت فنی می‌کند.
وی با بیان اینکه تنوع شغلی در جامعه عشایری یعنی اینکه عشایر بدانند که می توانند در کنار دامداری، مشاغل دیگری را در سبد کسب درآمدی خانوار خود قرار دهند، گفت: صنایع دستی، طراحی دوخت، بافت فرش، تعمیر لوازم خانگی و مهارت‌های زیر مجموعه رشته‌های کشاورزی از جمله مشاغلی است که آموزش‌های آن رایگان به ساکنان مناطق عشایری و بنا به درخواست خودشان ارائه می‌شود.
عصمتی پورگفت: بنا بر آمار اداره کل فنی و حرفه ای استان درسال گذشته یکهزار و ۳۹۴ نفر از ساکنان مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی استان در ۷۷ دوره آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند و توانستند برای خود منبع درآمد ایجاد کنند


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»