پنج شنبه ۰۹ / ۰۱ / ۱۴۰۳ ساعت 17:39

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
مدیرکل امور عشایر استان با فرماندار شهرستان بشرویه دیدار کرد

ه گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛ مهدی عصمتی پور مدیرکل و حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل امور عشایر با حسن علیزاده سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه دیدار کردند.

در این دیدار با توجه به درخواست های مکرر عشایر در خصوص فروش دام مازاد، مدیرکل امور عشایر گفت: خرید دام حذفی در دستور کار امورعشایر می باشد و بعد از اصلاح قیمت ها می‌گردد.
سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه نیز در این دیدار با توجه به فصل برداشت غلات (جو)، علوفه خشبی از جمله کاه گندم و… اظهار داشت: شرکت تعاونی عشایری شهرستان در حوزه خرید ورود کرده و تمامی نیاز دامی عشایر را خریداری و برای فصل زمستان دپو نماید.
علیزاده تاکید کرد: خروج غلات از قبیل جو و علوفه خشبی (کاه گندم) از شهرستان ممنوع می باشد.
وی افزود: برای ترمیم ایلراه های عشایری خسارت دیده از سیل دی ماه امسال، با تامین اعتبار فرمانداری، بخش خصوصی وارد و تسریع در مرمت ایلراه های عشایری دشت کویر و مناطق کوهستانی صورت پذیرد. در این نشست مقرر شد با توجه به وضعیت بحران آبرسانی دام عشایر با همکاری اداره کل عشایری بطور موقت آبرسانی به مناطق عشایری تسریع و تامین اعتبار گردد و بعد از طی مراحل اداری یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار برای عشایر شهرستان اختصاص یابد.
در ادامه مصطفی مرادی رئیس اداره امور عشایر بشرویه گزارشی از فعالیت یکساله امور عشایر شهرستان در خصوص مرمت ایلراه های عشایری، آبرسانی سیار، تجهیز و حفر چاه مالداری، برق دار نمودن محلات عشایری، ارایه تسهیلات ۱۰ درصد، شروع فاز اول مرمت و شن ریزی راه دسترسی برداشت نمک تولیدی، معرفی اعتبارات این اداره در سال ۱۴۰۱ از بخش۳ درصدی نفت یا تملک در کمیته برنامه ریزی و …را ارائه داده و با توجه به بحران خشکسالی شهرستان راهکارهایی جهت حل مشکلات پیش رو عشایر در حوزه آبرسانی، تامین اعتبار احداث و مرمت حوض انبار و چاه مالداری، انتقال خط آبرسانی بصورت پایدار برای محلات عشایری به طول ۲۵ کیلومتر، اختصاص اعتبار فرمانداری و کمک از بخش خصوصی و دولتی جهت تسریع در مرمت ایلراه های دشت کویر و بازگشایی ایلراه های کوهستانی بخش ارسک خسارت دیده از سیل، مطرح نمود.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»