پنج شنبه ۰۶ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 10:36

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی؛
جشنواره بزرگ فرهنگی و ورزشی عشایر شهرستان سربیشه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، امروز پنجشنبه جشنواره بزرگ فرهنگی و ورزشی عشایر شهرستان سربیشه در محله عشایری تاجمیر با حضور مدیر کل امور عشایر استان، فرماندار، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهادکشاورزی استان برگزار گردید.
مهدی عصمتی پور مدیر کل امور عشایر استان ضمن بازدید از چادرهای عشایری و برنامه های متنوع ارائه شده در جشنواره گفت: جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و ورزشی از این نوع، در حوزه عشایری موجب ماندگاری آداب و رسوم این قشر کهن و ایجاد شور و شوق در جامعه عشایری استان می شود.
عصمتی پور تاکید کرد: باتوجه به اینکه امسال بارندگی ها نسبت به سال گذشته بهتر بوده است و امیدواریم فصل پاییز نیز شاهد بارندگی مناسبی باشیم ولی خشکسالی بویژه در حوزه شغل اصلی عشایر یعنی دامداری که مستقیم با مرتع سروکار دارند کاملا مشهود است.
وی افزود: تنوع شغلی بمانند صنایع دستی، گردشگری عشایری و گیاهان دارویی و عدم وابستگی صرف به دامداری می‌تواند از نظر درآمدی برای عشایر بسیار حائز اهمیت باشد و برگزاری این قبیل جشنواره‌ها و گردهمایی های می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
در این جشنواره علاوه بر عرضه صنایع دستی نظیر عروسک دوزی، قالیچه و پارچه، کیف و کفش های دست دوز سنتی ، روش پخت نان سنتی و تولید کره و روغن محلی در سیاه چادر های عشایری در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شد.
در این جشنواره مسابقات شترسواری، الاغ سواری، طناب کشی، تیراندازی و چوب کشی دربین جوانان عشایری به رقابت گذاشته شد و به نفرات برتر جوایزی اعطا گردید.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»