سه شنبه ۱۱ / ۰۲ / ۱۴۰۳ ساعت 15:08

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
منو اصلی

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی خبر داد:
محلول ضدعفونی در اغلب مناطق عشایر استان توزیع شد

با توجه به شیوع کرونا و برای رعایت نکات بهداشتی، محلول ضدعفونی کننده بین عشایر خراسان جنوبی در بیشتر مناطق عشایری توزیع شد.

عصمتی پور افزود: این میزان محلول برای گندزدایی مکان های دامداری و ضد عفونی محله های زندگی عشایر بوده است. و هزینه تهیه محلول های ضدعفونی از محل کمک شرکتهای تعاونی عشایر، خیرین، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

 وی در ادامه گفت: طبق گزارش های دریافتی از شهرستانهای استان در مناطق عشایری تاکنون عشایر مبتلا به بیماری کرونا شناسایی نشده است. همچنین ضمن تقدیر وتشکر از همراهی وهمکاری عشایر عزیزاستان توصیه نمود، از پذیرش مهمان از سایر استان ها و شهرستان ها خودداری کرده و با رعایت نکات بهداشتی تا اطلاع ثانوی از محله های خود خارج نشوند. وبا اشاره به توصیه های ریاست محترم سازمان امور عشایر ایران مبنی بر نظارت و جلوگیری از حضور افراد متفرقه تحت هر عنوان و به بهانه “روز طبیعت” در سامان های عرفی عشایر برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

وی درپایان تصریح نمود: عشایرخراسان جنوبی بیش از۱۳درصد جمعیت کل استان وحدود ۷ درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل میدهند. عشایراستان بیش از ۱۵۶۰۰ خانوار با جمعیتی حدود ۸۱ هزار نفر می باشد که در قالب ۵۸ طایفه مستقل که حدود ۸۰درصد در شهرستانهای مرزی مستقر می باشند. بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند. که سالانه بیش از ۷۰۰۰تن گوشت قرمز، ۹۰۰۰تن شیر وفرآورده های لبنی، ۴۶۰ تن مو وکرک تولید میکنند. وتولید بیش از ۲۵درصد صنایع دستی استان متعلق به عشایر می باشد.


اشتراک گذاری
ارسال دیدگاه

English»